„BE TRANSPARENT TO BUSINESS“ POTICANJE AKTIVNIJEG UČEŠĆA PODUZETNIKA U PROCESU DONOŠENJA ODLUKA

5 September 2018,

Prva radionica projekta „Be Transparent to Business“ kojeg implementira Udruženje poslodavaca Zenica u saradnji sa Savezom udruženja/udruga poslodavaca ZDK, a koje je sufinansirano od američke ambasade u Bosni i Hercegovini, održana je 30.8.2018. godine u prostorijama Hotela „Zenica“.

Prije početka same radionice koja je bila zakazana u 11:00 sati, održao se „Breakfast with Media“ ili doručak sa medijima, koji je za cilj imao da okupi medije i poduzetnike koji su razgovarali kako da poboljšaju odnose i unaprijede saradnju. Doručku su prisustvovali brojni novinari i ključni poduzetnici. Predstavljeni su problemi sa kojima se suočavaju i mediji i poslodavci kao i problematika u kontekstu loše komunikacije između medija i poslodavaca. Zaključeno je da  je loša komunikacija  još jedna od prepreka u kreiranju boljeg poslovnog ambijenta ali i dokaz da je potrebno staviti veći značaj  na pozitivne priče iz poslovnog svijeta u Bosni i Hercegovini.

Glavni događaj – radionica „Be Transparent to Business“ počeo je u 11:00 sati na kojem su prisustvovali Predsjednica UO Udruženja poslodavaca Zenica gdja Senaida Turkić, Predsjednik UO Saveza udruženja/udruga poslodavaca ZDK gosp. Mladen Perić, v.d. direktor Kantonalne Poreske uprave gosp. Sabahudin Ibrahimagić, Predsjednik Obrtničke komore ZDK gosp. Sejid Brka, v.d. direktorica Agencije „REZ“ gdja Maja Kisić, i mnogi privrednici i predstavnici medija Grada Zenica.

Predsjednica UO Udruženja poslodavaca Zenica gdja Senaida Turkić i Predsjednik UO Saveza udruženja/udruga poslodavaca ZDK gosp. Mladen Perić kratko su se na početku obratili svim prisutnima, upoznali prisutne o samom Projektu „Be Transparent to Business“ i predstavili agendu radionice.

Tokom radionice održane su dvije prezentacije. Student Ekonomskog fakulteta u Zenici i projekt asistent Udruženja u ovom projektu Tarik Šahinović održao je prezentaciju na temu: „Parafiskalni nameti u Bosni i Hercegovini“. Nakon prezentacije otvorena je diskusija na istu te je utvrđeno da su ovi nameti kamen spoticanja za rast i razvoj privrede u BiH. Nastavljena je diskusija sa iznošenjem konkretnih podataka koji potkrepljuju navedeni zaključak. Isto tako razgovaralo se  o nametima koji su neustavni  a koje naša preduzeća moraju plaćati da nastave poslovanje (KGZ) te o nastajanju jednog novog parafiskalnog nameta (Nacrt zakona o turističkim zajednicama ZDK).

Prof.dr.sci. Nino Serdarević održao je drugu prezentaciju na temu: “Fiskalni federalizam i raspodjela javnih prihoda u Federaciji BiH “. Profesor sa Ekonomskog fakulteta ukazao je na probleme u raspodjeli javnih prihoda te koliko BiH privreda gubi sredstava radi sadašnjeg zakona o raspodjeli javnih prihoda.

Diskusija koja je uslijedila nakon prezentacije dovela je do zaključka da poslodavci u predstojećim izborima moraju zahtijevati od stranaka riješavanje problema oko neadekvatne raspodjele javnih sredstava kao i smanjivanje i uklanjanje jednog broja parafiskalnih nameta koji guše BiH preduzeća.

Ova tema je izazvala veliki interes kod privrednika, posebno medija. Rezultat ove prezentacije i diskusije je i objava rubrike o Inicijativi izmjene Zakona o pripadnosti javnih prihoda u Federaciji BiH na Radiju FBiH u emisiji Vijesti u 5.

Svim prisutnim podjeljene su ankete sa pitanjima direktno vezanim za prezentacije. Po završetku svih pet radionica uradit će se analiza anketa i napraviti završni Izvještaj.

Stav svih učesnika radionice je da je ovo prvi put da se privrednicima prezentuju dvije veoma bitne teme za njihov budući rad, konkurentnost i veće i transparentnije uključivanje u donošenje veoma bitnih Odluka na svim nivoima vlasti. Pohvalili su Udruženje poslodavaca Zenica što je prepoznalo najveće probleme sa kojima se susreću privrednici u svome radu i podržali nove Projekte Udruženja na stvaranju pozitivnog i stimulativnog poslovnog ambijenta i povećanju konkurentnosti firmi.

Udruženje poslodavaca Zenica će i daljem svome radu djelovati u pravcu stvaranja povoljnog poslovnog okruženja za sve firme i na projektima koji će direktno uticati na povećanje konkurentnosti firmi (brendiranje, uvođenje standarda, podizanje svijesti o energetskoj efikasnosti, značaju edukacije menadžera i uposlenika,  Edukacija privrednika o javnom nastupu i sl.)

 

UDRUŽENJE POSLODAVACA ZENICA

Fotografije sa radionice “Be Transparent to Business”

Comments are closed.